FAQS

En aquest espai responem algunes de les preguntes freqüents que ens acostumen a fer les famílies a les jornades de Portes Obertes. Esperem que us sigui d’utilitat.

Hem de comprar llibres de text o material escolar?

No, a l’escola no treballem amb llibres de text i el material escolar és compartit. Per tal d’abastir els espais on aprenen els vostres fills i filles i per costejar les sortides del curs cada família fa una aportació anual de 240 euros que ho cobreix tot, fraccionada en dos terminis, un al setembre i l’altre al febrer.

Teniu servei d’acollida?

Sí, actualment oferim servei d’acollida de matí i tarda a través de l’empresa que ens ofereix el servei de càtering i monitoratge, Fundació Futur. Les dues franges d’aquest servei són pel matí de 8 a 9h i per la tarda de 16:30 a 17:30h. El cost del servei és de 2,10 €/h i 1,15 €/30 min.

Quines festes celebreu?

Dins l’horari lectiu no celebrem les festes tradicionals (Castanyada, Nadal, Carnestoltes) encara que nosaltres les acollim dins l’aula a través de les converses de grup o les aportacions que fan els infants amb les seves preguntes, cançons, relats de vivències, etc. No obstant, sí que ens sembla important trobar-nos com a comunitat educativa per celebrar allò que ens uneix. Per això hem creat una comissió mixta de famílies i mestres que s’encarrega de reflexionar sobre les festes que volem celebrar cada curs i organitzar-les, com per exemple una festa d’inauguració de l’escola un cop tinguem el nom definitiu així com alguna altra trobada per compartir un dinar, fer el comiat del curs, etc.

Quin és el tractament que en feu de les llengües?

La llengua vehicular de l’escola és el català. Així mateix respectem la diversitat lingüística dels infants i l’acollim fent-la present com per exemple cantant alguna cançó o explicant contes en castellà, en anglès, o en altres llengües si és el cas. A partir de P5/1r assegurarem estones setmanals d’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera de manera oral, lúdica i globalitzada (com fem amb totes les altres àrees). Sabem que fer-ho abans d’aquesta edat no es tradueix en un major coneixement de la llengua a menys que sigui en un entorn d’immersió lingüística en anglès, que no és el cas de l’escola.

I de les noves tecnologies i la informàtica?

Vivim envoltats de tecnologia i l’escola no pot donar l’esquena a aquesta realitat però aquest aprenentatge també es realitza de manera globalitzada entenent que els dispositius que utilitzem estan al servei de les necessitats dels infants i els adults de l’escola. Farem servir portàtils, projectors o altres aparells cada cop que els necessitem per alguna raó i és així com al llarg de l’escolarització aprendrem a dominar el seu ús.

I la música?

Encara que els sabers estan separats per àrees, a l’escola els infants aprenen de manera global de manera que no hi ha una franja dedicada exclusivament a la música com tampoc n’hi ha una reservada a les matemàtiques o a la llengua. No obstant entenem la música com a un llenguatge expressiu més que ens permet relacionar-nos amb els altres, comunicar-nos i exterioritzar la nostra identitat. A l’escola, posem a l’abast dels infants instruments i materials amb els quals poden experimentar amb el so, les seves qualitat i les maneres de produir-lo, fomentant que la música sigui un vehicle per expressar qui són i interpretar el món que els envolta.

Feu piscina?

Encara no però a 1r de Primària ens inscriurem al programa Aprén a nedar, un projecte creat i  subvencionat per  l’Ajuntament de Barcelona per assegurar aquest aprenentatge a tots els infants de 6-7 anys.

Feu colònies?

Sí, creiem que tenen molt de valor per al desenvolupament de l’autonomia, la seguretat i les relacions socials dels nens i nenes i en farem a partir de 1r de primària.

Separeu els bessons a l’hora de fer els grups-aula?

No tenim un criteri fixat en aquest sentit i comentarem amb cada família cada cas per valorar conjuntament si és convenint separar o agrupar als germans bessons a l’hora de formar els grups aula.

Bolquers, xumets….

Entenem que cada infant té un ritme de desenvolupament i unes circumstàncies vitals diferents que el fan tenir una evolució pròpia en aquests aspectes. Des de l’escola respectem la necessitat de portar bolquers i/o xumet sempre i quan neixi de la necessitat de l’infant i no de la de l’adult.